14 Nisan 2019 Pazar

Arabanızı tamir ettirirken bilmeniz gereken püf noktalar


Merhaba degerli dostlar gine yeni bir arastirma yazımı sizlerle paylaşmak isdedim umarım sizlerin zevkle okuyacagı bir yazı olmasi temenisiyle.Birde bu yaziyi yazmamin amaci bende bir arac kullanan birisi olarak arabamızı tamir ettirirken bilmemiz gereken püf noktalarından bahsedcegim.
Ustaların bazıları araba bozulmadıgı halde arabada arıza oldugunu idia ederek fazladan para almaya yönelebiliyor. arabasını yetkili service goturecegine tamirhanelere göturenler bazı  hilebaz ustalar sebebiyle sıkıntılar cekebiliyorlar. Arac sahibinin araci hakkinda teknik bilgisi ve  parca fiyatlari  hakkinda dogru durust bir bilgi ve fikri olmadigi icin ustalara guvenmesi  işi onlara yaptirmasi bazi kereler pahaliya patliyor.bazi acgozli hilekar ustalar aracda olmayan  bir arızayı olmus gibi idia edib calismadan fazladan para almanın yollarını düşünüyor.


En başında akünün zayıf olmadigi halde zayıf oldugunu balataların bitmemis oldugu halde balatalrın degistitilmesi gerektigini söylenmesi yagin ne durumda olduguna bakmadan yagin degistirilmesinin gerektigini tavsiyesinde bulunulmasi bu hokkabazliklarin en basinda geliyor.Degerli arkadşlar eger aracınız hakında teknik veya arac parcaları hakkında yeterli bilginiz yoksa ve arac parcaları hakkında bilgisi olan bir kişiden yardim isteyin onunla tamirhaneye gidin yada yetkili servise aracinizi teslim etmenizi oneririlir.

 Ve böylece degişmesi gerekmeyen parcalar içinde işcilik ücreti ödememis olursunuz.bundan dolayda bazı hokkabaz ustaların daha fazla para elde etmek için bahaneleri-araç marj basarken zorlanıyor yada kaçırıyor aküsünün degiştirilmesi lazım gibi sözler pek itibar etmeyin. Akunünüzü oto elektirikciye ölctürün.birde akü üzerinde gösderge var o göderge yeşil yaniyorsa aküde sorun yok demekdir.

Akü degişdiriken dikkat etmeniz gereken önemli noktalarda sunlardir alacaginiz akünün üretim tarihi iki ayi gecmemiş olmali rafta bekleyen eski aküleri almayın.genellikle soguk havalarda akunun zayıf marj basmamsı normal görülür.En kısa zamanda aracınızın yagını degistirin!Motor yagı degişim süresi oto üreticisi firma tarafından belirtilmistir.

Sorunu olmayan bir araba yag yakmaz veya eksiltme yapmaz genellikle 10 ile 15 bin kilometre arasında yag degisimi gerçekleşdilir.arabanızın yagını degişdirdikden sonra kacınıcı kilometrede ve tarihde yagi degişdirdiginizi not etmelisiniz.Zamanindan önce yag degişdirmeyin.
Firen balatalarınız zayifsa acilen degiştirmelisiniz firen balatalari kullnmaya göre eskiyebilir.

Firene nekadar cok basarsaniz firen balatalari okadar yıprnmiş olur.Fren balatalarınızı bizzat kendiniz kontol etmelisiniz. Firen balataları tahminen 1 cantimetre kalınlıgında olur.Eger balatalariniz tam  görünümünden çeyrek duruma geldiginde yani yuzde %75 inceldigini fark ederseniz degiştirmenizde fayda vardır. Eger balataları degiştirmes iseniz fren diskleriniz çizilir buda daha cok butcenizden fazla para cikimasina sebeb olur.

 Ücretsiz chek-up icin gelip bu tuzaga duserseniz otomolinizde olmayan arızaları varmiş gibi gösterbilirler  bu konularda dikkatli olmalisiniz. Aracınızda bir sorun olmadıkca chek-up(arabayi adan zeye kontrol ettirmek demek)yaptirmaniza gerek yoktur.Eger arabadan anlamiyorsaniz belli surlerle bakim yapmasin bilmiyorsaniz usta hakli olabilir.Eger arabadan anlamiyorsaniz belli surlerle bakim yapmamışasınız usta haklı olabilir.

Fakat tüm bakımları yaptıgınız halde usta yolda kalabileceginizi söylüyorsa baska bir ustayda aracınızı göstermenizde fayda vardır. Aslında  bu bakımlar olmazsa yolda kalırsınız.tekerleklerinizin yerini degistirecegim lastikleriniz capraz şekilde rotasyona girmesi gerektigi bazi ureticiler tarafindan iyi görülürken diger ureticiler tarafından desdeklenmeyen bir konudur.

 Araba hangi yöne cekiyorsa lastiklerdeki yıpranma daha fazla o tarafta olur.tekerleklerinizi rotasyon yaptirmak isterseniz önceden lastiklerinizi işaretleyin tekerleklerin yerlerini degiştirib degişdirmedigini kontrol edin.Eger motor isigi yaniyorsa ciddi problem olmali!!

Arac calisdidiktan kisa bir sureligine bazi isiklar yanabilir.eger isiklar sonmezse cihazla kontrol etirebilirsiniz.Fakat calisdigi anda yanan isiklar icin sizden para almaya calisan ustalara inanmayin.veya her yanan isikda ciddi sorunlar oldunu gostermez.Araclarin bazi katki  maddelerine ihtiyaci vardir motora veya depoya konulan katkilara ilskin olarak ureticiler en iyi duzeyde teknoloji uretimi yapmaktadirlar.araba standartlari disinda baska katki maddesi koymaniz gerkmiyor. Evet degerli dostlar umarım makalemin basında belirttigim gibi arabamızı tammir ettirirken bilmeniz gereken püf noktalari sizlere izah etmişimdir.

Eger makalemi begendiyseniz makaleyi begenmeyi unutmayın yeni yazılarımdan haberdar olmak isterseniz bloguma ücretsiz abone olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...