21 Nisan 2019 Pazar

Guney Kore is imkani ve calisma sartlari hakkinda



Merhaba degerli arkadaslar bu yazinin konusu korede de is ve calisma imkanlari varmi?ve korede calismak uzerine olacak.Gecen yazdan beri bu konularda facebook,da  bir cok kez  korede is ilani gordum.medyada bu konuda yazildi  konusuldu.Hatta bende bu konuda arastirmalarda bulundum,turkiyeden koreye gidib oralarda calisan bir kac kisiyle tanisdim daha sonra telefondan konusdum,detayli sorular sordum.
Ayrica sunuda belirteyim arkadslar kore turklerden 3 ay vize istemiyor,ama korede girisde polislere turist oldugunuza turistik geziye geldiginizi hisettirmeniz gerekiyormus.

 Biraz ingilizceniz olmasida sizin iceriye alinmanizi kolaylastirabilir.arti cebinizde 1000 ila 500 dolardan paraniz olmasi iceri girmenize yardimci oluyor paraniz yoksa geri ceviriyorlar.adamlar hakli turist olarak geliyorsan cebinde dogal olarak yeterli paran olmali.

Korede calisan bu arkadasim degisik zamnalarda gorusmeler yaptim.once koreye nasil gittigini sordum.arkadsimin bana anlattiklarini bende size anlatacagim istanbuldan, turkiye kore gidis donus biletini aldim,ayriyeten cebimde 1000 dolar param vardi,zaten koreye gideceklerde mutlaka yanlarinda enaz 500 dolar bulundurmalari gerkiyor.

korede calisan dosdum korede turkiyeden gidib oralarda kacak calisan bir cok kisi varmis.yabanci isciler,  korede  turkiyenin cesitli illerinden oraya turist olarak gidib kacak calisan hatta yillardir orda kalana insanlar varmis bu cevreler is konusunda yardimci oluyorlarmis ama komusyon karsiliginda eger bir size is buluyorsa en az o kisiye yuz dolar vermeniz gerkiyormus.

ayrica 40 yasinin ustundeki kisilerin is bulma sanslarinin daha dusuk oldugunu belirtti.koreli isveren genc insanlari calistirmak istiyormus yani yasiniz kirktan fazlaysa hic denemeyin derim. 
Isciler her sabah saat 5 de isci ofislerinin onunde toplaniyorlar. isci almak isteyen isverenler ofisin onune gelib iscileri alip isyerine  goturuyorlar.calisan isciler gunluk veya haftalik yevmiyelerini aliyorlar,iscilere aracilik eden ofisde her isciden yuzde on komusyon aliniyor .kiralarda bir oda 250 dolar civarinda.gunluk yevmiyeler 60 ile 90 dolar arasinda veriliyor.

Ama buna karsilik yasamda cok pahali oldugu da bir gercek.ayrica sunuda ekliyeyim koreye girisde havaalaninda turistik geziye geldiginiz turk sehitligini ziyaret etmek isdediginizi belirtmeniz bir haftaligina koreyi ziyaret edeceginizi biletinizinde geri donus tarihinin ona gore olmasi gerekiyor. 

Gorunumunuzde turis gorunumunde olmaniz cebinizde kalacaginiz zaman suresince size yetecek miktarda dolar olmasi dikat edilmesi gereken onemli noktalar olarak iceriye alinmanizi kolaylastiracak nedenlerden sayilabiliyor.ama 3 ayi geciriseniz deport "yani 5 yil koreye girememenize sebebi oluyor. 3 ay dolmadan en yakin ulkeye giris cikis yaparsaniz tekrar 3 ay daha kalma suresi uzayabiliyor.
Bir ekmek fiyati turk parasiyla 15 tl yani diyecegim oki 100 dolara yevmiye var ama ona gore hayatda cok pahali.benim gorusum soyle, ciddi cidi gitmek isteyenler sunu tavsiye ederim koreye gitmeden once temel duzeyde koreceyi mutlaka ogrenin derim.

Eger korece ogrenirseniz korede bir cok zorluklari kolayca asarsisiniz.misal koreye gittik kore firmasi bizi calismaya goturdu haliyle adamlar korece bizden birtakim isler yapmamizi isteti korece bir sey dedi normal olarak o adamin ne dedigini anlamiyacagiz eger o ulkenin dilini bilmis olsaydik her sey daha kolay olacakti.

Bir soz var dil anahtar gibi butun kapilari acarmis.korece orgenirim diyorsaniz youtubeye giriyorsunuz turkce korece ogreten videolardan cok kolay ogrenebilirsiniz.benim takib ettigim bir video kanal var izlemenizi tavsiye ederim cok iyi ogretiyor.adres bu https://www.youtube.com/watch?v=_ryiGktlt4g 

Evet arkadaslar yazimi begendiyseniz begenmeyi ve bloguma abone olmadiysaniz  yeni yazilardan haberdar olmak icin abone olunuz.herkese selamlar sevgiler

2 yorum:

  1. Bir dönem Samsung firması ile çalıştım. Güney Koreliler ile çalışmak çok zor. İngilizceleri çok anlaşılır değil. Bir de iş konusunda çok zorlar.

    YanıtlaSil
  2. cok dogru tesbitler yorum için teşekkürler

    YanıtlaSil

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...