30 Ağustos 2015 Pazar

Islamin dunya gorusuyle tanismak


ilkokula başladıgım yıllarda babamdan duymusdum atatürkün osmanlıyı yıktıgını islamiyeti kaldırdıgını kadınların başını açtırtıgını söylerdi.gizliden bir atatürke atatürkün getirdigi batılıaşmaya karşıydı bana daha cok osmanlı imparotorlugunu metherdi.osmanlılar islamla şeritla yönettigini anlatırdı onun için atalarımız 4 kıtada at koşturmuşlar islama önem verdikleri için yükselmişlerdi derdi sevgili babam. işte ordan kalma bir osmanlı islam anlayışına sahib olmuşdum. altan alta atatürk kurdugu rejime bir muhalefet karşı olmak vardı bende.ama bu muhallifligi nasıl bir dille bilgi donanımıyla yapacagımı bilmezdim.daha sonra 80 yılların sonlarında
karşılaşdıgım yakınım mehmet hoca ve Yalcın hocanın bana tavsiye ettigi islam ve tarihle ilgili kitabları tavsiye etmeleri ve özelikle mutlaka okumamı tenbih etmeleri ve benimde hakikaten kitab okumaya aşkla şevkle başlamışdım.sohbetlere katılmaya başlamam. Dini ve siyasi tarihi konuları araştırmama neden oldu.ve islamin siyasal dünya görüşünü kavramam sebeb oldu diyebilirim. aynı zamanda ezber bozucu yeni tarih bilinci oluştu diyebilirim.o zamanlarda islamı bir dünya görüşü olarak kavram ve terminoleji lerle ögrenmem islamın ulusculuga ve ırkcılıga karşı oldugunu tum muslumanlarin hangi irktan olursa olsun islamin bizleri kardes kildigini ustunlugun sadece Allaha karsi sorumluluk bilinci olanlarda oldugunu ogrenmisdim. islamda sosyal adelet sistemiylede sosyalizmde curutugunu gorebiliyorduk.bu çagın sorunlarına en güçlü çözümleri sundugunu gördükce islamı adeta yeniden keşfetmişdim diyebilirim.
devami gelecek.bu yaziyi yazali yaklasik dort yila yaklasiyor.blogumda gezinirken tekrar bu makale gozume ilisti taa 4 yildan beri makaleye bir yazi eklememisim.evet degerli dostlar biz muslumanlarin geri kalmasi cahilllesmesinin en buyuksebeblerinden bir taneside Allahin son mesaji kurani kerimi acib ne dedigini bizden ne yapmamiz gerekdigin arastirib ogrenmememektir,kuran bize nasil bir ahlaka sahib olmamiz gerektigini dostlarin ve dusmanlarin kimlerler oldugunu olculerini bizlere ogretiyor. insan ilisklierimizin nasil olmasini ekonomimizi nasil duzenlememizi kisacasi insan insan iliskilerini insan tabiat iliskilerini insan allah iliskilerinin nasil olmasi gerekdigini ogretiyor. Insanlik tarihini anlatiyor bize, burda sayamayacagim kadar bir cok seyden bizi bilgilendiyor.ama biz muslumanlar neyazikki yuzyillardir kurani manasini okumaya calismadik bu kuranin sade avam tarafindan anlasilamayacagi soylendi bu kurani ancak alimler seyhler anliyabilir dedikodusunu yaydilar etrafa. fakat Allah kitabinda bu ayetleri herkesin anlayabilecegi sekilde indirdigini soylemkete ama bizim toplumumz kurani cuma  aksami olulerin ruhuna okunan veya mezarliklarda okunan bir kitab olarak gorduler Allahin sonmesajin halbuku ayette yaziyor oysa bu kitab dirilere indirilmis bir kitabdi. birde sunu belirmek istiyorum bugun muslumanlar positif bilimde ve uretken bir toplumd degil adeta batiliar uretiyor muslumanlar tuketiyor. tuketici bi toplum olmusuz bu hamaketten bu tenbellikden kurtulmaliyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...