21 Ağustos 2015 Cuma

Ideolejik kimliklerle tanisma caglarim

Ilk politaka ile ve ideolojilerle tanismam 16-17 yaslarind yani 1977-78 donemlerine oldugunu animsiyorum.O donemleri bilenler bilir Turkiyenin en kaotik sag sol catismalarinin oldugu donemler oldugunu cok iyi hatirlyorum.sagcilar mevcut duzeni ve gelenekleri savunanlar solcular ise sosyalizmi savunan turkiyede sosyalist bir duzen isteyenler olarak biliyorduk.hatta oyleki  radyodan televizyondan izledigimiz haberlerden verilen catismalarda olen insan sayisi onlarca insanin olduruldugunden haber veriyordu.O donemlerde basimdan gecen bir olayda amcamin ogluyla istanbula gezmeye gitmisdim.
uzerime kimlik almayi unutmusdum istanbulda biriki gun gezdik dolasdik.Tam geri donecegiz Istanbul eminonunden vapura binib hareme gecmek isdedik.cunku memleketimize giden otobus ordan kalkiyordu.vapura bindik amcaoglu ahmetle beraber hareme geldik vapurun iskelesinde Askerler mavi bereliler kimlik kontrolu yapiyorlar.aksilik bendede zaten evden cikarken kimligi almayi unutmusdum.tabi asker benim kimligim olmadigini anladi beni kenara cekti kulubeye goturdu. senin neden kimligin yok dedi hisimla bana.bende daha yeni delikanliliga adim atan biyiklari yeni terleyen bir delikanli idim asker bir sag bir sol saplak vurdu birde tekme birdaha unutma dedi beni birakti bende ucuz kurtuldum diye sevindim.istese tutuklayabilirdide.hemen orayi terk ettigimi hatirliyorum.daha sonra amcaoglu ahmetle sakarya kocaali ilcesine varmak icin otobuse bindik ve yola koyulduk.Aradan bir yarim saat gecti otobus askerler tarafindda durduruldu yolun kenarina cekildi tek tek kimlik kontrolunden gecirdiler bizi.Ben kimliksizdim amcaoglu ile yan yana oturdugumuz icin asker sordu birbirinizi taniyormusunuz dedi ben evet bu benim amcamin ogludur agrabayiz dedim neyse beni asagi indirdi. asker bana baba adin ve ana adimi sordu ayni soruyu aamcaoglu ahmete sordu sorular dogru ciktigi icin beni serbest biraktilar.Otobus tekrar yoluna devam edmisti o donemler oyle sikntili bir zaman dilimiydi.gelecek makalemdede ilk ideoljik kisilelrle tanismam yakin agrabalarimizdan olan benimle ayni yasda olan cocukluk ve askerlik arkadasim Harun keskin bir ulkucu militan olan kiriminal islere catismalar dogusler catismalara meili bir yapisi vardi.ozaman Harun la olan arkasligimiz ondan etkilemlerim ve daha sonra onu elestirmeye calismam bunlari ilerdeki makalelerimde sizlerle paylasmaya calisacam. daha sonra bizim mahalleye yeni bir aile gocle gelmisti evimizede cok yakindi yeni gelen aile iki yasli kari koca bir ogullari birde gelinleri vardi ogullari 25-30 yaslarindaydi benden herhalde 10 yas buyukdu.adi Ali idi Ali abi derdim hos sen sakirak bir kisiydi.ona hayrandim,yakisikli bir kisiydi ali abi dunya gorusu olarakda klasik solcu oldugunu anladim ondan dolayi solculuga biraz merak saldim.solcu cevrelerle biraz hasir nesir olmak isdedim hatta isci sapkasi bile giydim sosylist cevrelerde ozaman dillendirilen en cok isci haklari somuru haksiz kazanc konulari dah cok isleniyordu birde ben ulkuculerlede kaldigim icin ulkucu cevrelerde oldugum icin solcular icin bunlar rusyanin ajanlari derlerdi pis koministler falan.ama nedense sol soyleme sol dusunceye pek isinamadim bu hevesim bir sure sonra sona erdi benden solcu olmayacagini anlamisdim belkide benim muhafazakar bir cevreden gelmemde bunda etkili olmustur kimbilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...