24 Temmuz 2014 Perşembe

Çocukluk ve delikanlılık çaglarımdaki ramazanlar ve bayramlar

Merhaba degerli arkadaşlar bu yazımda çoçukluk ve yeni delikanlı olmaya başladıgım dönemlerde yaşadıgım bayramları sizlerle paylaşmaya
çalışacagım.Benimle beraber ailemiz yedi kardeşdik,üçü kız kardeşim benle beraber dört erkek kareşlerdik anam ve babamla ailemiz dokuz kişiydik.Baya bir kalabalık bir aileydik,evin en büyük çocugu ben idim,tahminen 70 yılların başıydı 10-11 yaşlarındaydım köyden küçük bir batı karadeniz kasabası olan kocaaliye taşınmışdık,elektirikkle o zaman yeni evimizde karşılaşmıştım bana çok enterasan gelmişti,daha sonraki yıl ilk okula başlamişdım, babam evimizin önünde ahşabdan küççük bir bakkal dükanı açtmıştı,
bende babama anneme bazen bakkalda yardım ederdim,bende alış verişi ögremeye çalışıyordum,hatta o dönemlerde öküz arbamız vardı babam öküzleri sattı daha sonra bir eşşek satın aldık.bazen dükana bakkalın mallarını eşşekle taşıdıgım olurdu,bayada utanırdım eşşekle mal taşımayı,sonra eşşek satıldı babam üc tekerlekli bisiklet aldı,bakkaliye mallarını o bisiklet taşırdık. kız kardeşleimle beraber hemen hemen her sabah erkende saat 6 larda kalkıb bisikletle çarşıya giderdik 20-30 ekmek alır bakkal getirirdik.Bir günü hava yagışlı idi bisiklete ekmelerle kız kardeşlerimde içinde rampa aşagı bisilet sürüyordum,yol o zamanlar henüz asvalt degildi toprak yoldu,neyse baya bir dik rampa oldugu için rampanın bittigi yerde küçük bir dere geçiyordu bisikleti sürerken yol hafif kaygan oldugu için kontrolümden çıktı ve hep beraber dereye uçtuk, bereket versin birşey olmadı sadece ekmekler çamur oldu ıslandı.çocuklugumdaki ramazanlarda bizim mahallede küççük yusuf diye bir amca vardı, kısa boylu tombiş bir amcaydı,hemde komşumuzdu Allah rahmet eylesin şen şakırak sesiyle boynunda davulu ile maniler söylerek bizleri oruca kaldırırdı. hele ramazanın son günlerine dogru adet geregi ramazana kaldırdıgı mahalle halkından başiş topllardı,herkes gönlünden ne koparsa onu verirdi. maniler söylüyerek bayaram sabahı anam beni erkenden kaldırdı babamla beraber bayram namazına gitmem için.bayram namazı için mahallenin camisine babamla gittigimizde cami tıklım tıklım idi adeta yer yok gibiydi huşu içinde bayram namazını kılardık. devamı gelecek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...