31 Temmuz 2015 Cuma

Kazakistanda basimdan gecen ilginc olaylar

Tekrar merhaba degerli blog okurlari,kazakistanda yaklasik 11 aya yakin bir zaman kaldim beni takib edenler bu ulke ile yazdigim yazilarda bir cok farkli konulara deginmisdim.Kazakistana birsekilde gelmis olan Turk vatandaslarina uyarim sudur,kesinlikle vize icin pasportlarini vize yapiyorum diyen kisilere vermemeleri bizzat sinira giris cikislari kendilerinin yapmalarini oneriyorum yoksa cok zor durumlarla karsilasabilirler.ise yariyan bir bilgiyide hemen paylasayim,
bir sekilde pasportunuza
sahte vize vurulmussa pasportunuzu yikiyarak pasimi ceketimde unutmusum deyib hemen yeni pasporta basvurup yeni pasporta haliyle sahte vize olmayacak bu sekilde yirtabilirsiniz.benim basima gelen bir olayi anlatacam simdi size,kazakistanin baskenti Astanada 2014 yilinin ekim ayinda yani gecen sene bir turk tasorene calisiyorduk.Oturumu uzatabilmek icin her ay giris cikisa gitmemiz gerekiyordu, tasoren biz iscilere dediki sizlerin rusya sinirina gidib gelmenize gerek yok dedi,Biz pasportlari sinira gondercegiz vizelerinizi gercek olarak alacagiz dedi ve pasportlarimiza vurulan muhurler sahteymis. malesef gercek oyle olmadigini o vizeden 6 ay sonra kazakistandan kirgizistana girerken kazak polisi vizemin sahte oldugunu soyleyib pasportuma el koydukdan sonra anladim.tabi bana hem pahaliya mal oldu hem bir cok zahmet cektim.pasporuma kazak sinir polisi el koydukdan sonra 3 ay bekledim. mahkemeden cevab bekledim,en az uc sefer polise muracat ettim benim dava neoldu diye sordum. pasportun inceleniyor biz seni telefondan arayib seni cagiracaz dediler ama 3 ay oldu ne ariyorlar ne soruyorlardi. iyice biktim kuccuk bir sinir sehri korday denen yer can sikici bir yer en sonunda bir Kirgizistanli bir Kirgizla tanismisdim,o arkadasa dedim ben artik daha fazla dayanimyorum yokmu bir kisi beni kazaktan kirgiza gecirecek birileri demisdim,o da bakariz dedi hemen ertesi gun beni kazakdan kirgiza gecirecek kisileri buldu.belli bir ucret karsiliginda beni kazaktan kirgiza gecirdiler. ve ben Kirgiz tarafina gecdim ve derin bir soluk aldim.suanda kirgizdayim hakikaten biz turkler icin kirgizistan kazakistandan cok daha iyi ve serbest oldugunu yasayarak anlamis oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...