12 Mayıs 2015 Salı

kazakistanda oturum ve vize hakkinda bilinmesi gerekenler

Merhaba degerli blog okurlari ben 8 aydir calisdigim ve kaldigim kazakistanin baskenti astanada sizlerle bazi bilgileri paylasmaya calisacam.daha onceki kazakistanla ilgili yazimdada belirtmisdim insaat piyasasinda bircok mutahit tasoren konumunda insanlari calistirib paralarini vermeden ortadan kaybolan kisilerden bahsetmisdim.Bu yazimdada vize islemleri hakkinda sizlerle bazi bilgi paylasiminda bulunacam. Basimdan gecen yasadigim bir olayi sicagi sicagina hemen anlatayim gecen sene 2014 un ekim ayinda calisdigim bir tasoren biz iscilerin vizelerini aylik olarak rusya veya kirgizistan sinirina cikis giris yaparak her ay yeniliyorduk. ekim ayinin sonunda gene sinira giris cikis yapmak gerekiyordu.tasoren bana dediki pasportlarinizi verin sinira gonderecez giris cikis yaptiracagiz tamamen yasaldir dedi bende guvendim pasiportu verdim.pasporta giris cikis vizesini kirgiz sinirinda yapilmis gibi bir sahte damga vurmuslar.Daha sonra yani aradan 6 ay sonra ben kirgizistana cikis giris yapmak icin kirgizistana giderken sinirda pasportu incelediklerinde 6 ay onceki sahte vize anlasildi ve benim pasporta sinir polisi el koydu.Suanda mayisin 12 si 2015 sinir sehri korday denen sehirde sahte vizeden mahkemeye verildim buyuk ihtimalle para cezasi olacak bakalim nekadar olacak  mahkeme gununu bekliyorum mecburi olarak 3-4 hafta kazakistanin sinir sehri kordayda bekleyecem. kazakistanda calisanlara veya gezmeye gelenlere tavsiyem kesinlikle pasportu vize icin baskalarina verib vize islemi yaptirmasinlar bizzat pasportun sahibi vize islaemlerini kendi yapmasi daha saglikli ve garantilidir kazakistanda bir firmanin uzerine olmak suretiyle yillik isci vizesi alinabiliyor.ben bildiklerimi paylasmaya calisdim bu konuda baska bilgisi olan lutfen paylasiniz blog okuyuculuramia kazakistandan selamlar sevgiler.

Not degerli dostlar 2018 de yeni cikan vize kanununa gore vizesiz kalma suresi 3 aya cikmis durumda.Bilginiz olsun,sinirda veya havaalaninda giris yaparken doldurdunuz kagidi saklayin cikarken sizden o kagit tekrar isdenecekler, on gore bilginiz olsun. Arkadaslar makaleyi begendiyseniz begenmeyi  ve obone olmayi unutmayiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...