11 Aralık 2014 Perşembe

Norvecde bir turkiyeli olarak taksi şöforlügü anilarim

Merhaba değerli arkadaşlar,bu makalemin konusu başlıkta belirttiğim gibi Norveçde bir yabancı türkiyeli olarak taksi şöforlügü anılarımı sizlerle paylaşmaya çalışacagım.8-9 yıldır çalışmış oldugum inşaat firmasından kendi isdegim ile ayrıldım ve taksicilik yapmaya kara vermişdim.Tek başıma Trondheim sehrinin güney tarafında  bir mahalede bir Norveçliden evinin alt katında bir oda kiralamışdım,Kaldıgım yer  küçük bir odada duruyordum  oda komşusu olarak benden başka birde afganlı taksici arkaşındımda yan odada kalıyordu.Daha önce benim yaşadığım 20 bin nufuslu bir sahil kasabası Stjordal,dan 200 bin nufuslu Trondheim büyük şehrine göcmüsdüm.Olagan üstü gayret gösdererk Taksi şöforlügü imtihanlarını kazanmışdım.Bu imtahanı kazanmak bana cok büyük bir moral vermişti.Taksicilik diplomasını aldım diger kagıt kurek işlerinide halettim. 

Bana göre işin biraz zor tafı internet baglantılı taksimetreyi  nasıl ögrenirim diye düşünüyordum,nasıl kullanılacak onuda çalışacağım taxi firmasının ofisin,de taximetreyi ögrenmek için antraman cihazlarını üc beş kere üşenmeden kendi kendime bazen yardım alarak baya taxmetreyi navigasyonu ögrendim. İmtihanı kazanır kazanmaz hemen taxi işine baslamadım.

bir bucuk ay sonra taxsi firmasına başvurarak taxi sürmeye hazırım dedim.Taxi firması bana 8 saat şehir içinde taxi nasıl sürülür diye beni kurs görmem gerkdigini söylediler,tabi bende hemen rendevu aldım kursa hazırım dedim.Kurs dedigim şehirde kestirme yollar, yolcu nasıl alınır nasıl indirilir taximtre nasıl kulanılır nasıl hesab alınır gibi basit uygulamalrdı.Neyse onlarıda iki günde gördüm.Bana şehir içinde basit uygulamalar ögretende afrikalı sıreloneli bir zenci arkadşdı sagolsun bana baya yolu yordamı ögretmişti.Taxi sahibi olan zenci arkadaş taksiciler arasında adını obama adını takmışlar benim kendisinin taxisinde çalışabilecegimi söyledi ve artık bende şehir içinde bir taxici olmusdum.İkiyüz binlik şehirin her tarafına gidib geliyordum müşteri taşıyordum .Taxiciligi gerçekden cok hoşuma gitmişti,bana göre zevkli ve heyacanlı bir işti,cünkü gün boyunca çok çeşitli insanlarla karşılaşıyorduk ve cok entrasan bir işti.benim çalışdıgım taxi konya asıllı yasin adında bir arkadaşındı ben devamlı onun taxisini sürüyordum.anlaşmamıza göre kazanc yarı yarıyaydı.Oda memnundu bende.Norveçde taxicilerin en yogun çalışdıgımız zamanlar genelde cuma ve cumartesi akşamları oluyordu.Çünkü o akşamları hafta sonu oldugu için Norveçlilerin bir çogu diskoteklerde hayvanlar gibi  egleniyorlardı saat 2,30 dan  sonra diskoteklerin önü norvecliler sraya girib taxi bekliyorlardı sabah saat 7 kadar diskotek yolcularını taşıyorduk. Bazen müşteriler soruyordu nerelisin diye bende tahmin edin bakalim nereliyim ben diye onlara sorardim onlarda iran irak bazisi latin Amerkalimisin diyordu tabi ben turkiyeli deyince sasiriyorlardi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...