9 Aralık 2016 Cuma

Kırgızistanda ayakkabı imalatcılarına yatırım fırsatı

Merhaba degerli arkadaşlar.bu yazımın konusu başlıktada belirtigim gibi kırgızistanda ayaklabı imalatcılarına yatırım fırsatı hakında görüş ve düşüncemi sizlerle paylaşmaya çalışacagım.
önceki yazılarımdada degindigim gibi 5 yıldır kırgızistanda yaşıyorum,kırgızistanda ticaret hayatının içindeyim tiçaret yapıyorum.
 kırgızistanı ve orta asyanın en büyük pazarı olan Dordoy pazarının en işlek caddelerinde tekstil üzerine butigim var.
kırgızistanda bişkek şehrinde biriçok ayakkabı tamircileri ve ayakkabı dikimi yapan ustaları oldugunu biliyorum.Ben başkent Bişkekin merkeze yakın
Alameddin pazarına yakınında oturuyorum.
Alemeddin pazarıda oldukca işlek bir pazardır,fakakt daha cok alt gelir gurubuna hitab eden bir pazardır.

bende hemem hemen ikigünde bir bu pazara ugrar yiyecek gida ihtiyaclarımı bu pazardan karşılarım.bir vesileyle ayakkabımda küçük bir sökük vardı onu diktirdim ayakkabı tamircisi ustayla tanışdık.

usta ile pazara ugradıgım zamanlarda genelikle ugrar hal hatır sorar sohbet ederim.iyi bir dostdugumuz oluştu,bir gün ayakkabı ustasının yanına ugradıgımda bana ayakkabı imalatı için ortak bir atölye açmakdan bahsetti,

bende bu ayakkabı imalat atölyesi icin bir çok sorular sordum enine boyuna en ince ayrıntalarına kadar konuyu konuşduk.ve ben şu sonuca vardım.
kırgızistanda ayakkabı imalat icin imalat ustaları mevcut ve ucuz işgücü elektrik oldukca ucuz şirket kurmak çok kolay ürün için pazarda çok büyük diyebilirim.
150 milyonluk Rusya pazarı 20 miliyonluk kazakistan pazar 35 miliyonluk  özbekistan pazarı bu imalat için oldukca geniş bir pazar diyebilirim.
kırgızistan avrasya ekonomik birligine girdi dolayısıyla kırgızistanda üretilen bir ürün sözkonusu ülkelere rahatca pazarlanabilir gümrük vergisi yok hic bir kısıtlamaya tabi degildir.demem odurki Türkiyedeki küçük orta girişimciler için kırgızistanda ayakkabı imalatcılarına önemli bir yatırım fırsatı diyebilirim.kırgızistanda ayakkabı imalatı girişimde bulunmak isteyenler benimle irtibata geçebilirler.
Mehmet Alemdar
epost.malemdar1@gmail.com
whatsap.00905318849295

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...