23 Eylül 2015 Çarşamba

Ramazan ve kurban bayaramı üzerine düşüncelerim



Merhaba arkadaşlar öncelikle Ramazan bayramının biz müslümanlar için hayırlara vesile olmasını,şuan ıslam dünyasının üzerinde kara bulutların gezdigi savaşın terörün açlıgın yoksullugun perişanlık dönemden kurtulub savaşların durdugu müslümanların birbirlerine sahib cıktıgı kardeşlik bilinciyle yekvucut olmalarını uluslar arası emparyalizme ve içimizdeki maşalarına karşı  bir binanın tuglaları gibi konuma gelmesini cenabı allahdan diliyorum.

bu yazımda kurban bayramı uzerıne dusüncelerimi sizlerle paylaşmaya çalışacagım.yazının devamında okuyabilirsiniz
Ben şuan itibariyle kırgızıstandan yazmaktayım burdada birtakım bayram hazırlıkları var ama türkiye gibi degil. Hemen hemen bayram oldugunu nerdeyse anlıyamıyorsun ama türkiyede bayramlar tam bir bayram gibi oluyor.ben şahsen türkiyedeki bayramları cok özledim eskiden Babam 1 ay önceden kurbanlık alırdı kurbanlıga özel bakım yapardı kurbanlıkla adeta konuşurdu o hayvanı okşar severdi o kurbanlıkla manevi bir bag kurmaya çlaışırdı. 

Bende o sahneleri gördükce çok etkilenirdim babam genelikle kurbanı üc beş kişilik ortaklarla keserlerdi Bayram sabahı erken kalkar mahallenin camisine  babam ve kardeşlerimle giderdik cmide hemen hemen yer yok gibiydi.Namaz kılındıkdan sonra caminin avlusunda bütün mahalleli birbirlerini musfahalaşarak yani tokalaşarak bayramlaşırdık daha sonra eve gelib büyüklrimizin ellerinden öperdik.kurban kesme hazırlıklarına başlardık.

Kurban bayramında kurban eti üzerine

evet arkadaşlar dünkü aldıgımız yerden kurban bayramı üzerine bir kaç kelam etmeye devam edelim busabah televzyonda ana haber bültenını dinliyordum konu enson kurbanlık etlerin nasıl tüketilmesi saglık uzmanları tarafından anlatılıyordu bende biraz kulak kabarttım arkadaşlar eger kurban kesiyorsanız veya aileniz kurban kesiyorlarsa kurban etinin hemen kavurma yapılıp yenmesi ınsanın sındırım sorunlarına sebeb oluyormus onun icin kurban etleri iki gün mutlaka bekletilib dinlendirilmesi gerekirmiş bu biligiyide sizle paylaşmış olayım herkese hayırlı neşeli bayramlar dilegiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...