22 Ağustos 2015 Cumartesi

1980 li yıllarda anilarım

Merhaba degerli dostlar.Son zamanlarda 80 yıllarda yasamımın bir kesitini kaleme almaya sizlerle paylaşmaya karar verdim.hayatımın genc ve dinamik oldugum bir dönemi yani 20 ile 30 yaş arasında heygidi gencligim hey hayat bir nehirin suları gibi akıb gidiyor dostlar.1982 Ekim ayında askerden yeni gelmişdim,askerligin verdigi yaşam bicimi olan emir komuta zincirinde emirle yat kalk ye,ic dönemi bitmiş sivil hayata ayak uydurmaya çalışdigimi şimdi hala batırlıyorum.
80 li yıların ortalarında inşaat demirci ustası olmak için ilçemizde tecrübeli Hasan ustanın yanında işe başladım yaklaşık 3 yıl çalışdım baya bi ustalaşmaya başlamışdım.daha sonra vilayetimiz sakaryada çalışmaya başladım. ozamanları aynı zamanda bir kimlik arayışı içinde oldumu söyleyebilirim.
                               
         Islamin politik ve siyasal diliyle ilk tanismam

seksenli yillarin sonlarina dogru sanirim sakaryada calisiyordum.o donemlerde sakaryada olsun butun turkiyede dini cemaatler islamci olusumlar baya bir faal ve hareketliydi.bir yakinim vardi aslinda emsalizde kendisi ogretmendi.bana islam hakkinda farkli bir dil ve yorumla bana islamin hakikatini anlatmak istiyordu. ben ozamana kadar babadan atatdan gelme bir miras islam anlayisimiz zaten vardi.daha sonra yakinim olan ogretmenin arkadsi yine arkadsi olan ogretmen olan yalcin hoca ile beni tanistirdi iyi bir arkasdi alcakgonulluydu.bir konuyu anlatis tarzi cok guzeldi anlatiklari konular daha cok islami konulardi bazen tarihi konulara girerdik.anladigim kadariyla yakinim olan mehmet hoca yalcin hocayla erzurumda unuversiteyi beraber bitirmisler onlarin bana anlatigi yeni bir islami anlayis geldi bana onun icinde ilgimi cekiyordu.Bende geleneksel muhafazakar bir aileden gelmekteyim kendime gore islami anlayisimiz zaten vardi ama onlarin bana bahsettikleri islam bambaska bir bakisacisi degisik bir uslub geliyordu.neyse yazima devam edecem bu yazi baya bir uzun bir yazi olacagini soyleyebilirim arkadslar.çocukluk dönemlerimde hatırlıyorum 5-6 yaşlarındaydım Babam köyde kuran mektebinde kuran okumasını köy çocuklarına ögretiyordu.babam benide mektebe götürüyordu bende cocuklarla beraber duaları ögrenmeye çalışıyordum.

                             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...