25 Temmuz 2015 Cumartesi

Kazakistan anilarim ve izlenimlerim

Tekrar merhaba degerli blog izleyicilerim.kazakistanda yaklasik 11 ay kaldim.bu kaldigim surede insaat firmalarinda calisdim bu onbir aylik kazakistan neyaptim nelerle karsilasdim zorluklar ve kolayliklari siz degerli okuyucularimla paylasacam.yazilarima pek yakinda karsinizda olacak cunku kazakistandan daha yeni kirgizistana geldim biraz kendime geleyim.evet degerli arkadaslar bugunde kazakistan anilarima devam ediyorum.Sunu oncelikle belirtmek isterim,kazakistanda biz turkler acisindan calisma sartlari nasil kazak isverenler veya turk tasorenlerin durumu nasil gibi usta sanatkara hakkini veriyormu gibi sorulara cevab vermeye calisacam.
kazakistanda ciddi turk firmalari var bu firmalar usta sanatkarlari daha cok Turkiyeden vizesini cikartib kazakistana getiriyorlar,buyuk olcudede getirmis oldugu usta sanatkarlarin paralarini oduyor.Ben bir turk firmasi olan Turkuaza,da 5 ay calisdim tum alacaklarimi kurusu kurusuna aldim.Kazkistanda suan isyapan belli basli turk firmalarindan bahsecek olursak,Sembol insaat,Turkuaz insaat, Ronansans insaat,Enka insaat,gibi buyuk insaat firmalari iyi iscinin parasini oduyor bu firmalarda iscinin bir aylik maasida icerde sakli kaliyor isden ciktiginda o maasida odeniyor,Birde piyasa var kuccuk tasorenlerin piyasasi bunlarin cogu calisdirdiklari iscinin parasini ya odemiyor kaciyor yada cok az haslik denecek duzeyde isciyi oyaliyor,ha bugun ha yarin verecegim diye ne olduuyor ne gulduruyor sikinti birazda bu tasorenlerin bir ust patronlarindan para alamadiklari icin sikinti usta sanatkara yansiyor malesef.yazima devam edecem,bu yazima soru ve goruslerinizi bekliyorum sorularinizi cevablamaya calisacam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...