30 Haziran 2015 Salı

Kazakistan anilarim

                       


  kazakistan hatiralarim,kirgizistana12 subat 2012 de geldim yaklasik 2 bucuk sene kirgizistanda kaldim.zaten kirgizistan anilarim basligi altinda blogumda yazilarim var.2014-2agustosda kazakistana gectim.kazakistandan Turkiyeli bir tasoren,insaat ustasi aradigi haberi  bana geldi bende zaten kazakistana gidib biraza kazakistani tanimak ve kazak insanini yakindan tanimak istiyordum.bu insaat iside de bir bahane oldu ve ben kazakistanin Eki Basus sehrine 100 km uzaklikta basakol bakirmadeni tesislerinde insaat isine agustosun 27 sinde basladim.
benden baska 25 kisiye yakin turkiyeden  kalibci 15 kisi demirci ustasi olarak turkiyeden kazakistana gelmisler.demirciler adanadan kalibcilarda ordu sehrindendi. sakaryali olarak sade bendim birde erzurumlu ali isminde kalibci arkadas vardi.isciler arasinda sohbet hep kari kizdan gidiyordu  darken ben ve diger arkadaslar basakolda 5 gun calisdikdan sonra ben ve  iki ordulu bir erzurumlu bir adanali 5 kisi basakoldan ayrildik.baskent astanaya geldik bizim tasoren ordan bir katli restaurant binasinin isini almis o binayi yapmaya geldik.kazakistanin en sirin en yeni binalariyla sanki uzay cagini andiran acaib binalar yapilmis.eski Astana soviet zamanindan kalan yapilari ile 1960-70 li yillari yasiyor gibisiniz cok ilginc degilmi.neyse ben  orda yaklasik uc ay calisdim basimizdaki tasoren aslen erzincanli idi istanbuda dogmus buyumus effendi bir kisiye benziyordu.namazinda niyazinda bir goruntu veriyordu.ama aradan uc ay gecti ilk ayligimizi zar zor aldik.iki aylik calisdigimiz ucreti vermeden basimizdaki tasoren kacti. benle beraber 5 arkadas kisin ortasinda ortada kaldik. ogunlerde vizemizi yenilemek icin rusyaya giris cikis yapmaya gidiyordum.vize islemlerini yapan bir mesni turk organize ediyordu onun minibusu ile rusyaya dogru yola ciktik.yolda giderken benle beraber 15 kisi daha vardi. onlarin icinde pala biyikli 50 yaslarimda bir kisi vardi ona adini sordum adi Mustafa dedi bende mehmet dedim tanisidik.samsundanmis tanisdik iyi bir kisiye benziyordu yol buyunca baya konusduk sohbet ettik.ona durumumu anlattim issiz perisan ortada kaldigimi anlattim.tasoren tarafindan aldatildigimizi anlattim,oda dedi o gibi olaylar burda cok oluyor dedi.neyse Mustafa usta bana turkuaz denen bir firmanin insaat ustasi aradigini soyledi,telefon numaralarini Verdi.daha sonar ben turkuaz sirketini aradim evet bize insaat ustasi lazim hemen ise basla dedi bende ertesigunu ise basladim.turkuaz firmasininin kalib demir islerini yapan kisminda basinda tasoren  ordulu idi haliyle firmada calisan digger duz isciler ustalar digger sehirlerden gelene gore biraz daha kidemli idiler.torpilli oluyorlardi. yaklasik ben orda 5 ay calisdim daha sonar mayisin 10 da tekrar kirgizistana doneyim diye yola ciktim.kazakistan kirgizistan sinir kapisindan tam gecis yaparken sinir polisi pasportumda vizenin gercek olmadigini soyledi ve pasportuma el koydu.ve artik ben o sinir sehrinde beklemek zorunda kalacaktim olumlu veya olumsuz cevab alana kadar.bu olaydan dolayi bende kazaklarla dah icli disli olmaya yakindan tanimaya basladim.hemen hergun camideydim cemaatden bazi kisilerle tanisdim konusduk sohbet edik. tabi daha cok turkce bilen kazaklarla benim konusdugum kazakcada biraz bozuktu ama genede idare ediyorduk.turklere karsi tutumlar ne cok iyi need cok kotu diyebilirim kirgizlarla karsilastirmak gerekirse kazaklar biraz daha sert mizacli,daha koylu bir halk gibi geldi bana. kazaklarin icindede iyi orta kotu insanlar var tabi bazilari kendilerini turklere yakin  hisediyorlar. hatta candost adinda sisman bedenli kazak turk bayragini tisort olarak giyordubak ben turk bayaragini giyiyorum bana saygi goster diordu yarı şaka tabi.








1 yorum:

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...