10 Ekim 2014 Cuma

Kazakistan izlenimlerim


Merhaba degerli arkadaslar bu yazamin konusu kazakistan izlenimlerim hakinda bilgi paylasiminda bulunacam.kazakistan orta asyanin Rusyadan sonra en gelismis ulkesi diyebilirim.toprak genisligi olarak Turkiyenin uc kati buyuklugunde ortaasyanin en cok bugday ureten ulkesidir.ayni zamanda petrol ve dogalgaz uretici ulkedir.kaynaklari bakimindan rusyadan sora ikinci petrol ve gaz kaynaklarina sahib.kazakistan 1992 de sovyetlerin cokmesi ile bagimsizligini kazanmis.kirgizistan ile karsilastir digimda daha  luks ve modern bir sehir baskent astana,hakikaten muhtesem bir mimari ile kurulmus astana.astana 1998 yilinda baskent olmus kazaklarin cogu ulkenin guney kesimlerine yerlesdigi icin yerlesimi kuzeye yonlendirmek baskentlik almaata dan alinib astanaya verilmis.kazakistanda Turk insaat
 sirketleri cok buyuk projeler bitirmisler.halen bir cok turk insaat firmasi baskent astanda buyuk insat projelerini insa edmekdedir.ben kazakistanin baskenti astanaya geleli bir bucuk ay oldu ben kirgizistandayken kahvede tanisdigimiz Denizlili bir arkadasimin tanidigi bir tasorenin kazkistanda insaat  demirci ustasi aradigini duydum.bende calisirim dedim naskent Astanaya bu vesileyle gelmis olduk.halen calisiyoruz anlasmamiza gore ayligimiz 1800 dolar.

5 yorum:

  1. selamlar blogunuzu uzun zamandır takip ediyorum çok bilgilendirici şeyler yazıyorsunuz teşekkür ederim kırgızistanla ilgili sizinle çalışmak isterim açıkçası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ilginiz icin tesekurler,ben suan kazakda bir insaat firmasinda calismaktayim.ayni zamanda izlenimlerimi blog okuyucularimla paylasmaya calisiyorum.kirgizstanda ne is yapmayi dusunuyorsunuz?

      Sil
    2. Cevapladığınız için teşekkür ederim sizinle daha önce de görüşmüştük ve fikirleriniz bayağı yardımcı oldu. Biz türkiyede narenciye işi yapıyoruz. Narenciyenin kırgızistanda bayağı pahalı olduğu bilgisine ulaştım. Eğer pazar bulabilirseniz sizinle komisyon karşılığı bir ortaklık düşünebiliriz. Cevabınızı bekliyor hayırlı işler diliyorum...

      Sil
    3. '' rusyadan sora ikinci petrol ve gaz kaynaklarina sahibi'' demişsiniz fazla sallamışsınınz. bu ülkenin doğalgazı ve petrolü yok malesef bu sene bir firmayla anlaşıldı ve petrol ve doğalgaz arama faaliyetleri başladı.üldenin yeraltı kaynakları altın ve bakır ağırlıklı. o da ekonomisinin zayıf olmasından ötürü sınırlı olarak çıkarılıyor.bunlar ülke ekonomisinin % 70 gelirini sağlıyor. biraz araştırıp öyle yotumlar yazın bari.....

      Sil
  2. Erhan Yılmaz26 Ekim 2014 18:56

    teşekkürler yazılarınızı beğenerek okuyorum

    YanıtlaSil

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...