11 Temmuz 2014 Cuma

Üc yıldır kaldıgım kırgızistan anıları hakkında en son degerlendirmelerim

son üc yıldır kaldıgım kırgızistan anıları hakkında en son degerlendirmelerim
Kırgızistana geleli  tam 2 yıl 5 ay oldu,bu zaman zarfı içinde degişik inşaat firmalarında inşaat demir ustasi olarak ekmegimizi kazanmaya çalışdım.Çokfarklı kişilerle ve kişiliklerle tanışdım,kırgızistanlı kırgızlarla veya kırgızistanda yaşayan ahıska türkleri ile beraber çalışdık onlarla samimi dostluklar kurmaya çalışdım.Çalışdıgımız firma sahibleri türkiyeli oldugu için
firmda çalışan türklere daha ayrıcalıklı davranıyordu,onun için biz türküyeli bir kac arkadaş usta bası oldumuz için kırgizistanlı işciler üzerinde daha etkindik.İlk geldigim zamanlarda kırgızca konusamadıgım için biraz sıkıntı çekdim,ama artık kırgızca anlıyorum ve konşabiliyorum.Ben inşaat demirci ustasıyım kırgızistanda türkiyeli demirci kalıbcı ustalarına saat ücreti 4-5 dolar ücret veriyorlar,kırgızistanlı işcilere ise  en fazla 2-2,5 dolar veriyorlar.  tabi ustasına göre usta var iyi çalışıyor usta var yavaş.ayda en fazla 250-260 saat çalışabiliyoruz elimize en fazla gecen para 1200 dolar veya 1300 dolar oluyor.bu ülkeye 10-15 yıl önce gelen işini takib eden inşaat ustası türkler burda mütahit taşaron olmuşlar piyasada cok iyi isler yaptıklarına şahit oldum ayrıca yap sat sektöründede cok iyi kazandırıyor mesela geçenlerde çorumlu dursun ustaya sordum kırgızistanda yap sat inşaatın metre karesi kaça mal oluyor diye sordum 300 dolara mal oluyor dedi anahtar teslimi,satışıda700-800 dolara,da satılıyor dedi türkiyede imkanı olan yatırımcılar için kırgızistanda inşaat sektöründe fırsatlar var diye düşünüyorum.

1 yorum:

  1. güzel yer kırgistan her sene 3-5 ay kalıyom gerçi 2 yıldır ev kiraları yukseldi 10 mikreyon tarafı güzel havası ortasay baazar da yakın

    YanıtlaSil

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...